Camilla

Mitt liv och lite till

Lagom söndagsutflykt.

Kategori: Gamla inlägg

I början på nyårsaftonskvällen diskuterade gästerna hos Ludwig och Alexandra fenomenet att man alltid börjar året med att må dåligt. Vid tolvslaget, när det nya året faktiskt börjar, fann jag mig själv på en fest med både nya och gamla bekantskaper och det fortsatte en bra stund in i 2011. Det tycker jag är en helt perfekt början på det nya året. I alla fall så spenderades kvällen på Fjelldalen med Ludwig, Alexandra, Filip och Maria som värdar. Middagen bestod av skagentoast till förrätt, anka till huvudrätt och vaniljglass i champagne till efterrätt. Underbart gott. Middagen bjöd på flera tal och många skratt. Efter middagen blev det kaffe och avec vilket följdes av en massa prat och dans. Stort tack till kvällens värdar för en fantastisk afton. Första dagen på det nya året spenderades dock mestadels i soffan vilket jag tycker är en alldeles utmärkt plats att spendera nyårsdagen på. Idag har jag varit lite mer aktiv. För en gångs skull har jag och Paula lyckats med att göra något alldeles spontant. Vi letade upp skidorna i förrådet och tog oss till Vallåsen. Vi åkte inte så länge och det var långa köer men det var riktigt kul och mysigt. Alldeles lagom söndagsutflykt. Själva skidåkningen gick bättre än väntat och nu har jag självklart fått mersmak. Dock hinner jag inte komma iväg på någon skidresa förän nästa år. Känns i benen gör det i alla fall. Imorgon börjar dagen med träning med Fenja och sedan blir det körkortsteori på Stadsbiblioteket.

Har ett hjärta utan rynkor
Det består i en takt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: